دکوراتور

تأثیر تابلو دیواری بر دکوراسیون داخلی

برای زیبا کردن دکوراسیون داخلی می‌توانید از روش‌های مختلفی استفاده کنید. یکی از مهم‌ترین لوازمی که تأثیر بسیار زیادی بر دکوراسیون شما می‌گذارد، تابلو دیواری است. تابلوها پنجره‌های زیبایی هستند که شما منظره آن‌ها را انتخاب کرده‌اید.

طرح‌هایی که می‌توانید در این مورد انتخاب کنید، بی‌نهایت است و هر کسی می‌تواند با توجه به سلیقه خود تصویری را در دکوراسیون منزل یا ملک خود قرار دهد. تابلوها انواع بسیار مختلفی دارند، تابلو نقاشی، تابلو دیجیتال آرت، تابلو فرش و… .

تابلوها به دکوراسیون شما روح و جلا می‌بخشند. در عین حال، اگر به درستی آن‌ها را انتخاب نکنید، ممکن است توازن دکوراسیون داخلی شما را برهم بزنند و نتیجه عکس دهند. در این مقاله قصد داریم تأثیر تابلو دیواری بر دکوراسیون داخلی را مورد بررسی قرار دهیم. با ادامه این مطلب، همراه ما باشید.

نقطه کانونی دکوراسیون داخلی

نقطه کانونی دکوراسیون داخلی

یکی از مهم‌ترین اصول دکوراسیون داخلی، ایجاد یک نقطه کانونی در هر اتاق است. منظور از نقطه کانونی آن چیزی است که با وارد شدن به هر بخش نظرها را فوراً جلب می‌کند و احساس اصلی طراحی را به فرد منتقل می‌کند. مسلماً راحت‌ترین انتخاب برای ایجاد نقطه کانونی، تابلو دیواری است. یک تابلو نقاشی، تابلو دیجیتال آرت و هر نوعی که با دکوراسیون شما سازگار باشد، می‌تواند روح آن بخش را تازه کند.

مکان نصب و اندازه تابلو برای ایجاد نقطه کانونی اهمیت بسیاری دارد. به عنوان مثال، یک تابلوی کوچک بر روی دیواری بزرگ و در نقطه نامناسب می‌تواند تمام تأثیری را که یک اثر هنری در طراحی دارد، از بین ببرد. بنابراین، به این مسئله توجه ویژه‌ای داشته باشید.

پالت رنگی دکوراسیون داخلی شما

پالت رنگی دکوراسیون داخلی شما

انتخاب پالت رنگی دکوراسیون یکی از دلهره‌آورترین بخش‌های طراحی است. دنیای رنگ‌ها انتهایی ندارد و ممکن است در بین هزاران هزار رنگ سردرگم شوید. هر زمان احساس کردید رنگ‌های بیشتری را می‌توانستید به دکوراسیون اضافه کنید، نگران نشوید. کافی است این وظیفه را به تابلو دیواری محول کنید.

برای این که پالت رنگی محبوب خود را در طراحی داخلی اعمال کنید، کافی است دو یا سه طیف رنگی را که دوست دارید، انتخاب کنید. سپس، رنگ غالب را برگزینید و در کنار آن، رنگ‌هایی را که در پالت دکوراسیون داخلی خود دارید، به آن اضافه کنید. به عنوان مثال، از رنگ گلدان‌ها، فرش، مبلمان و سایر لوازمی که تهیه کرده‌اید، استفاده کنید. این گونه رنگ‌بندی اصولاً در تابلوهای مدرن بیشتر دیده می‌شود.

ایجاد تکسچر با تابلو

ایجاد تکسچر با تابلو

تابلوها می‌توانند بافتی جدید به دکوراسیون دهند. هر تابلو دارای طرحی متفاوت است و این طرح‌ها هم احساسات مختلفی را به بیننده منتقل می‌کنند. برای این که بافت تابلوها بیشتر به چشم بیاید، می‌توانید از مجسمه و لوازم دکوری این چنینی استفاده کنید تا با ترکیب آن‌ها با تابلو، به آن حسی که می‌خواهید برسید.

اگر طراحی آوانگاردی دارید، بهتر است از تابلو مدرن و میکس مدیا استفاده کنید. اصولاً طرح‌های تابلو دیجیتال آرت تکسچر خوبی به فضا می‌دهند. این تابلوها وزن بصری دکوراسیون داخلی را تنظیم می‌کنند. همین امر احساس آن بخش را تعیین می‌کند. بافت‌های درشت و شلوغ نشانه فضای صمیمی دکوراسیون است، در حالی که بافت‌های ساده‌تر نشانه فضایی رسمی و سرد هستند.

نشان‌دهنده نوع استایل شما

استایل تابلو دیواری

تابلو دیواری هنری است که استایل محبوب شما را منعکس می‌کند. همه افراد با انواع دکوراسیون داخلی و دیزاین‌ها آشنایی ندارند و ممکن است متوجه نوع استایل انتخابی شما نشوند؛ اما تابلوهای دیواری آن دسته از لوازمی هستند که حتی افراد آماتور هم متوجه هدف و منظورشان می‌شوند. به همین دلیل، در انتخاب آن‌ها باید بسیار دقت کنید.

تکمیل دکوراسیون

تکمیل دکوراسیون با تابلو دیواری

اگر می‌خواهید دکوراسیون خود را تکمیل کنید، باید از تابلوهای دیواری استفاده کنید. ممکن است لوازم زیادی را با دقت فراوان در اتاق موردنظر خود چیده باشید و همچنان احساس کنید، جای چیزی کم است. دیوارهای خالی همان بخشی هستند که باید پر شوند.

همان طور که پیش‌تر ذکر کردیم، تابلوها نقطه کانونی دکوراسیون هستند. اگر جای آن‌ها خالی باشد، این تمرکز به سمت یک دیوار یکدست و تهی کشیده می‌شود. کافی است روی همان دیوار خالی تابلوی محبوب خود را نصب کنید و متوجه تغییر اساسی که رخ می‌دهد، شوید.

چگونه به تابلوها جلوه بهتری دهیم؟

اگر می‌خواهید طرح تابلو دیواری در دکوراسیون شما بیشتر به چشم بیاید، به نوع نورپردازی و محل قرار دادن آن‌ها توجه کنید. تابلوهای عمودی و افقی، بزرگ و کوچک باید روی دیوار مناسب اندازه خود نصب شوند، در غیر این صورت، زیبایی خود را از دست می‌دهند و بیشتر شبیه به یک شی اضافه بر روی دیوار می‌شوند. علاوه بر این، نورپردازی هم می‌تواند به تابلوی شما جلو بخشد. لامپ‌ها و پروژکتورهای کوچکی وجود دارند که کارشان جلوه بخشیدن به تابلوهای دیواری و اشیای تزئینی است.

تأثیر کاغذ دیواری بر تابلو

اگر دیوارتان را با کاغذهای طرحدار پوشانده‌اید، حتماً تابلوهایی را انتخاب کنید که با آن طرح تداخل نداشته باشند. بهتر است بر روی دیواری که کاغذدیواری با طرح‌های بزرگ دارد، تابلویی نصب نشود؛ اما راهکار دیگر این است که از قاب‌های پلی‌استر آماده یا قابی که با گچ‌بری بر روی دیوار ایجاد می‌شود، استفاده کنید و پس‌زمینه‌ای ساده در آن بخش داشته باشید. سپس تابلو را در آنجا نصب کنید. اگر کاغذدیواری شما طرح‌های زیادی دارد، بهتر است از تابلوهایی استفاده کنید که تکسچر ساده‌تری دارند و شلوغ نیستند.

تنظیم تناژ سرد و گرم

تنظیم تناژ سرد و گرم در تابلو دیواری

تابلوها به سادگی می‌تواند تناژ رنگی دکوراسیون را تنظیم کند. اگر احساس می‌کنید، اتاقتان سردتر و یا گرم‌تر از چیزی است که در نظر داشتید، با یک تابلو می‌توانید این تناژ را متعادل کنید.

خرید تابلو دیواری

انتخاب طرحی مناسب و درست برای تابلوی دیواری کار دشواری می‌تواند باشد. راحت‌ترین راه، خرید اینترنتی تابلو دیواری است. در اینترنت طرح‌های آماده و فراوان زیادی وجود دارد که تابلو را در محیط به نمایش می‌گذارند. به همین دلیل، شما می‌توانید پیش از سفارش طرح موردنظر خود را بر روی دیوار و در محیط ببینید.

  • نکته یک: بهترین دیوار برای نصب تابلوی بزرگ، دیوار پشت کاناپه است.
  • نکته دو: بهترین دیوار برای نصب تابلوهای کوچک چندتکه، دیوار راهرو است.
  • نکته سه: طول تابلو نباید از طول کاناپه بیشتر باشد.
  • نکته چهار: بهترین فضا برای نصب تابلوهای عمودی، قسمت بالایی شومینه است.

جمع‌بندی

تابلو دیواری بر دکوراسیون داخلی

تابلوها از جمله مهم‌ترین بخش‌های دکوراسیون داخلی محسوب می‌شوند. تابلوها انواع مختلفی دارند و انتخاب درست آن‌ها می‌تواند نمای دکوراسیون داخلی شما را بسیار تغییر دهد. به همین دلیل، در خرید تابلو دیواری باید نهایت دقت را داشته باشید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *